The Good Life Agency blijkt startschot SIRE campagne ‘Voor Wie’

Het begin van deze week gelanceerde The Good Life Agency, gericht om gewone mensen succesvoller te laten lijken, blijkt een door het reclamebureau N=5 ontwikkeld sociaal experiment te zijn voor de nieuwe SIRE campagne ‘Voor wie doe jij het eigenlijk’. Het doel van het experiment was om te kijken hoe ver mensen zouden gaan voor een succesvol(ler) imago, om zo een maatschappelijke debat los te maken. Dit werd donderdagavond in een speciaal item over het thema onthuld bij RTL Late Night door Humberto Tan, die ook in het complot zat.

De lancering van The Good Life Agency trok dankzij een sterk polariserend promofilmpje de aandacht van miljoenen Nederlanders. Een samenwerking met RTL, LINDA, De Speld en Coen & Sander van Radio 538 deed de sneeuwbal rollen, waarna de serieuze nieuwsmedia en influencers het bericht overnamen en zo op social media een ware landelijke discussie ontstond. Het bureau kreeg naast honderden aanmeldingen voor haar statusverhogende diensten, zelfs tientallen open sollicitaties. Naast bijval, wisselden ongeloof en verontwaardiging elkaar af. Veel mensen spraken bijna de hoop uit dat het niet echt zou zijn. Anderen hoopten dat we als maatschappij niet totaal doorgeslagen waren als het echt zou zijn.

Fred Moolhuijsen heeft als oprichter van TGLA een cruciale rol gespeeld in het succes van TGLA. Over zijn medewerking  “Het was een heel eervol maar ook dringend verzoek wat ik deze zomer van SIRE kreeg. De context en het doel van het thema raakte me en deed me besluiten me voor dit hogere doel in te zetten. Het waren een paar turbulente dagen. Een welgemeend excuus voor die mensen die vinden dat ze in de maling genomen zijn. Maar het doel heiligde naar mijn mening de middelen. Vanaf vandaag ben ik gewoon weer Fred Moolhuijsen van B&BA”.

De diensten van het bureau speelden in extremis in op het toenemende streven naar perfectie. Op social media, tegenover de buren, vrienden of familie of op werk; overal willen we een perfecte versie van onszelf laten zien. En daar gaan we heel ver in. Dit is inmiddels een serieus maatschappelijk probleem aan het worden, zo stelde ook professor Paul Verhaeghe, één van de experts die bij ontwikkeling van de campagne geraadpleegd werd en aan tafel zat bij de onthulling tijdens RTL Late Night. Uit onderzoek blijkt dat we ongelukkig worden van ons leven mooier voor doen dan het is en ons teveel laten leiden door wat anderen van ons verwachten. Dit leidt in toenemende mate tot ernstige depressies. 

Daarom start SIRE met de onthulling van dit experiment haar nieuwe campagne ‘Voor wie doe jij het eigenlijk?’. Met deze campagne wil SIRE mensen inspireren om vaker stil te staan bij de vraag of je bepaalde keuzes maakt omdat je daar zelf gelukkig van wordt, of om hiermee aan de verwachtingen van anderen te voldoen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat we het gelukkigst worden als we dingen doen die we echt zelf willen. Als we handelen vanuit onze eigen verlangens, drijfveren of gevoel. En dus niet omdat we succesvol willen overkomen op anderen. Of omdat we denken dat het hoort of verwacht wordt van ons. Het helpt als we wat vaker stil zouden staan bij de vraag voor wie we de dingen doen, die we doen. Luisteren naar ons eigen gevoel. En iets minder naar elkaar kijken. Daarom laat SIRE in haar nieuwste campagne heel Nederland stil staan bij de vraag ‘Voor wie doe jij het eigenlijk?’.

 

Ben je benieuwd naar de The Good Life Agency?
Kijk dan op www.thegoodlifeagency.nl

Voor meer achtergrond informatie over de campagne kun je terecht op www.sire.nl

Voor wie doe je het eigenlijk?

Sta je wel eens stil bij deze vraag? Doe je de dingen in je leven omdat je het zelf wilt, of om aan de verwachtingen van anderen te voldoen? Of misschien zelfs omdat je graag succesvol overkomt op anderen? Op social media, tegenover vrienden en familie hebben we de neiging om ons vaak beter voor te doen, en om alleen de meest perfecte versie van onszelf laten zien. Perfectie lijkt tegenwoordig de norm. En gewoon goed is niet goed genoeg meer. Van deze rate-race worden we ongelukkig. Het helpt ons als we wat vaker stil zouden staan bij de vraag hierboven. Als we meer uitgaan van ons eigen verlangen, luisteren naar ons eigen gevoel, naar wat we zelf willen. Want we zijn zo druk bezig met gelukkig over te komen, dat we soms simpelweg vergeten om gelukkig te zijn.

Voor wie doe jij het eigenlijk?

Sta je wel eens stil bij deze vraag? Doe je de dingen in je leven omdat je het zelf wilt, of om aan de verwachtingen van anderen te voldoen? Of misschien zelfs omdat je graag succesvol overkomt op anderen? Op social media, tegenover vrienden en familie hebben we de neiging om ons vaak beter voor te doen, en om alleen de meest perfecte versie van onszelf laten zien. Perfectie lijkt tegenwoordig de norm. En gewoon goed is niet goed genoeg meer. Van deze rate-race worden we ongelukkig. Het helpt ons als we wat vaker stil zouden staan bij de vraag hierboven. Als we meer uitgaan van ons eigen verlangen, luisteren naar ons eigen gevoel, naar wat we zelf willen. Want we zijn zo druk bezig met gelukkig over te komen, dat we soms simpelweg vergeten om gelukkig te zijn.

Verdriet

SIRE - Voor Wie TVC Kantoor

Selfie

SIRE - Voor Wie TVC Social Media

Viool

SIRE - Voor Wie TVC Viool

Radiocommercials

SIRE – Voor Wie radiocommercial Botox
SIRE – Voor Wie radiocommercial DrukDrukDruk
SIRE – Voor Wie radiocommercial MeerMeerMeer
SIRE – Voor Wie radiocommercial Selfies